Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sauga>Darbuotojų saugos ir sveikatos būklė autotransporto įmonėse
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Darbuotojų saugos ir sveikatos būklė autotransporto įmonėse

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182
Aprašymas

Bendroji tyrimo charakteristika, Darbuotojų saugos ir sveikatos autotransporto įmonėse būklė ir ją sąlygojantys veiksniai, Saugos ir sveikatos būklė autotransporto įmonėse, Nelaimingų atsitikimų autotransporto įmonėse pagrindiniai veiksniai ir priežastys, Darbuotojų saugos ir sveikatos sąlygų autotransporto įmonėse charakteristika, Traumatizmas ir profesinis sergamumas autotransporto įmonėse pagal darbuotojų vertinimus, Traumatizmas ir profesinis sergamumas autotransporto įmonės pagal ekspertų vertinimus, Sveikatos tikrinimo tvarka, Darbo ir poilsio režimas, Teisės aktų, parengtų pagal Europos Sąjungos (ES) teisės aktus, įgyvendinimas, Krovininių automobilių ir autobusų parko kitimo tendencijos, Autotransporto įmonių darbo vietų ir darbo priemonių charakteristika saugos ir sveikatos požiūriu, Autotransporto įmonių darbo vietų ir darbo priemonių tipologija, Rekomendacijos steigiamoms modernizuotoms darbo vietoms ir darbo priemonėms siekiant, kad jos atitiktų darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimus. Traumatizmo prevencijos ir ją reglamentuojančių dokumentų tobulinimas, įvertinant sąryšį su esama darbuotojų saugos ir sveikatos būkle autotransporto įmonėse, Pagrindinės nelaimingų atsitikimų ir profesinių susirgimų raidos tendencijos, Pagrindinės nelaimingų atsitikimų veiksnių ir priežasčių kitimo tendencijos, Saugos ir sveikatos tobulinimo autotransporto įmonėse strateginiai scenarijai, Saugos ir sveikatos tobulinimo autotransporto įmonėse tikslai ir jų įgyvendinimo priemonės, Išvados. Priedai (4).

Ištrauka

Darbuotojų saugos ir sveikatos būklę šalyje charakterizuoja profesinių pakenkimų (nelaimingų atsitikimų darbe ir diagnozuotų profesinių ligų) skaičius bei darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų laikymosi įmonėse rodikliai. Pastaraisiais metais susijusių su darbu nelaimingų atsitikimų skaičius mažėja, tačiau jis išlieka didesnis negu kitose Europos šalyse. Nemažėja įmonėse nustatytų darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų pažeidimų.

Europos Saugos ir Sveikatos agentūros ekspertai konstatuoja, kad nelaimingi atsikimimai darbe paveikia ir žmonių darbingumą tiesiogiai, o taip pat įtakoja jų gyvenimą po darbo. Nelaimingų atsitikimų sąlygojami gamybos sutrikimai tiesiogiai padidina verslo išlaidas, jie neigiamai veikia viešąją nuomonę apie konkretų verslą, o tai vėlgi netiesiogiai didina verslo sąnaudas. Nelaimingi atsitikimai padidina išlaidas ir tokiuose sektoriuose, kaip sveikatos apsauga ir socialinis draudimas. Praradimai dėl nelaimingų atsitikimų darbe Europos Sąjungos šalyse siekia 1 – 3 procentus nuo bendro nacionalinio produkto. <8>

Lietuvos Respublikos transporto įmonėse dirba apie 63,2 tūkstančiai darbuotojų, sudarančių 5,8 procentus visų šalies dirbančiųjų. Statistikos departamento 2002 metų sausio 1d. duomenimis, šalyje buvo įregistruotos 5809 veikiančios įmonės, iš jų 3798 individualios. Palyginti su 2000 metais, bendras įmonių skaičius išaugo 16 proc., o individualių - 20 proc. Atsižvelgus į dirbančiųjų skaičių lyginant su bendru šalies vidurkiu, nelaimingų atsitikimų skaičius šiame verslo sektoriuje yra du kartus, o sunkių nelaimingų atsitikimų –5 kartus didesnis, negu kitose ūkio šakose. Nors pastaraisiais metais nelaimingų atsitikimų autotransporto įmonėse mažėja, tačiau šiose įmonėse traumatizmo lygis išlieka didelis. Pagal nelaimingų atsitikimų darbe skaičių autotransporto įmones viršija tik apdirbamoji pramonė ir statyba.

Pastaraisiais metais autotransporto įmonėse daugėja užregistruotų profesinių ligų atvejų. Jų skaičius padidėjo nuo 14-os 2000-ais metais iki 36-ių per nepilnus 2002 metus.

Europos šalyse kasmet apie 800 sunkvežimių vairuotojų žūsta autoavarijose. Taip pat Europos ekspertai pateikia ir kitus susirūpinimą keliančius skaičius: per praėjusio amžiaus paskutinį dešimtmetį Europos Sąjungos šalyse dėl nelaimingų atsitikimų keliuose kasmet buvo prarandama apie 40 žmonių iki 40-ies metų amžiaus gyvybių, palyginimui: nuo vėžio to paties amžiaus žmonių vidutiniškai kasmet mirdavo 10,5 žmonės, nuo širdies – kraujagyslių susirgimų – 7,1 žmogus. <7>

Europos Sąjungoje sausumos kelių transporto saugumas yra visos transporto politikos prioritetas. Atsakomybė už tai turi būti paskirstyta tarp valstybinės valdžios, įmonių ir visuomenės. Tačiau transporto įmonėms ir jų darbuotojams turi būti skiriamas ypatingas dėmesys.<14>

Transporto įmonėse yra sudėtinga laikytis darbo ir poilsio režimų, nes daugumą dirbančiųjų sudaro vairuotojai, kurių darbo pobūdis yra kilnojamo pobūdžio. Daugumoje transporto įmonių darbdaviai mažai dėmesio skiria darbo sąlygų gerinimui: darbuotojai nepatenkinamai aprūpinami asmeninėmis apsauginėmis priemonėmis, jos parenkamos nesivadovaujant rizikos įvertinimo darbo vietose duomenimis; netobulinamos darbo vietos ir darbo priemonės. Daugeliu atveju įmonėse eksploatuojamos nusidėvėjusios mašinos ir įrenginiai, kurių modernizavimas ar tobulinimas ekonomiškai nenaudingas.

Siekiant reglamentuoti saugias ir sveikas darbo sąlygas transporte ir rengiantis narystei Europos Sąjungoje, pagal Europos Sąjungos teisės aktus buvo parengti ir patvirtinti teisės aktai, kurių nuostatomis privaloma vadovautis transporto įmonėse:

1. Darboviečių įrengimo bendrieji nuostatai.
2. Darbo įrenginių naudojimo bendrieji nuostatai
3. Saugos ir sveikatos apsaugos ženklų naudojimo darbovietėse nuostatai.
4. Darbuotojų apsaugos nuo cheminių veiksnių darbe nuostatus.
5. Darbuotojų apsaugos nuo kancerogenų ir mutagenų poveikio darbe nuostatus.
6. Krovinių kėlimo rankomis bendrieji nuostatai.
7. Darbuotojų aprūpinimo asmeninėmis apsauginėmis priemonėmis nuostatai
8. Darbuotojų apsaugos nuo švino ir jo joninių junginių poveikio taisyklės
9. Darbo su asbestu taisyklės
10. Darbuotojų apsaugos nuo triukšmo poveikio darbe nuostatai

Visų išvardintų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo bei kitų darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų pagrindu organizuojama nelaimingų atsitikimų darbe bei profesinių ligų prevencija, kuri deja nėra pakankama.

Europos Sąjungos saugos ir sveikatos priemonių įgyvendinimo patirtis yra naudinga, nes nelaimingų atsitikimų (ypač sunkių) skaičius autotransporto įmonėse stabiliai mažėja jau daugiau nei trisdešimt metų.<3> Atsižvelgiant į ES šalių patirtį, tikslinga transporto įmonėse tobulinti nelaimingų atsitikimų darbe bei profesinio sergamumo prevenciją, užkertant kelią traumatizmo didėjimui.

Pagrindinis šio mokslinio tyrimo tikslas yra išanalizuoti esamą darbuotojų saugos ir sveikatos būklę ir teisės aktų, parengtų pagal Europos Sąjungos teisės aktus, įgyvendinimą transporto įmonėse.

Tyrimo eigoje buvo siekiama įgyvendinti šiuos konkretizuotus tikslus:
1. Nustatyti nelaimingų atsitikimų ir profesinių susirgimų transporto įmonėse priežastis;
2. Išanalizuoti darbo vietų atitikimą darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimams;
3. parengti priemones darbo sąlygoms gerinti ir teisės aktų reikalavimų pilnam įgyvendinimui transporto įmonėse.

Tyrimo objektas – saugos ir sveikatos tobulinimas Lietuvos autotransporto įmonėse laikotarpiu nuo 1998 iki 2002 metų. Sutinkamai su užduotimi į tyrimo objektą nebuvo įtrauktos taksi ir specializuoto autotransporto įmonės.

Tyrimo dalykas – saugos ir sveikatos autotransporto įmonėse būklė ir ją sąlygojantys veiksniai.
Pagrindinė hipotezė – autotransporto, kaip padidinto darbuotojų saugos ir sveikatos pavojaus veikla, reikalauja sisteminio prevencinio poveikio. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-03-08
DalykasSaugos diplominis darbas
KategorijaSauga
TipasDiplominiai darbai
Apimtis61 puslapis 
Literatūros šaltiniai15
Dydis317.58 KB
AutoriusBritva
Viso autoriaus darbų202 darbai
Metai2002 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Darbuotoju saugos ir sveikatos bukle autotransporto imonese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą